FAQ

Frequently Asked Questions

Waarom kiezen voor Grafisch Bedrijf Coppens?

Grafisch Bedrijf Coppens heeft een unieke collectie voorbeeldkaarten die je heel eenvoudig naar wens kunt aanpassen. Je kan spelen met teksten en kleuren. De kaartjes die wij leveren zijn van de hoogste kwaliteit. Wij garanderen een snelle service!

Hoe kies je het kaartje dat bij je past?

Je bekijkt online de unieke kaartjes uit onze collectie en je kiest er eentje uit. Er zal telkens bij vermeld staan wat het formaat is, de papiersoort en uiteraard de prijs. (inclusief en exclusief BTW)

Wat met eigen foto’s?

Bij sommige ontwerpen kunnen de foto’s worden aangepast. Je eigen beeldmateriaal moet minimaal 300 dpi zijn. Wil je je foto’s eerst nog bewerken (bijvoorbeeld zwart-wit bewerking of bestandsgrootte wijzigen), dan kun je dat het beste in een foto-bewerkingsprogramma doen. Zo’n programma wordt meestal meegeleverd met je digitale camera.

Wat zijn de tarieven voor de kaartjes?

De prijs kan u steeds op de pagina van het kaartje dat u gekozen hebt vinden.

Hebt u toch niets gevonden en wenst u een kaartje op maat. Aarzel dan niet en neem contact met ons op. Uiteraard maken wij u dan ook een offerte op maat!

Zijn omslagen inbegrepen?

Standaard zijn er bij onze kaartjes witte omslagen inbegrepen, een gekleurde is mits een kleine meerprijs echter ook mogelijk. Alle kaartjes hebben standaard formaten zodat deze ook genormaliseerd met de post kunnen verstuurd worden.

Wat gebeurt er na de bestelling?

Nadat jouw bestelling bij ons is binnengekomen ontvang je binnen de 5 werkdagen een digitale drukproef van het kaartje onder de vorm van een pdf-bestand. Een tweede, gedrukte proefdruk is inbegrepen en kan u ophalen bij ons op kantoor. Wil je de gedrukte proefdruk laten opsturen via Bpost is er een meerkost van 15,00 euro en deze kan je aanvragen via info@coppens-druk.be.

Wat doe je als je de drukproef ontving?

Na ontvangst van de digitale drukproef van het kaartje of ander drukwerk check je grondig alle gegevens: de schrijfwijze van de namen, de telefoonnummers en adressen, … . Vervolgens mail je ons een goed voor druk door als alles in orde is. Indien er nog correcties zijn kan je ons ook steeds via mail contacteren. In de prijs van de geboortekaartjes zit één correctieronde inbegrepen. Wil je hierna nog zaken veranderen, dan betaal je hiervoor 10 euro per correctieronde. Het aanpassen van de gegevens bij de geboorte is inbegrepen in de prijs en geldt niet als correctieronde.

Op welke wijze verloopt de betaling?

Op het einde van je bestelling moet je het bestelde product onmiddellijk betalen via online banking. Pas wanneer we de betaling ontvangen hebben kunnen we verder gaan met het order en drukproces.

Kan een reeds geplaatste bestelling nog worden geannuleerd?

Bij annulering na ontvangst van de pdf drukproef wordt er 50 euro aangerekend. Voor de kaartjes op maat rekenen we 50% van de ontwerpkosten aan.

Wanneer moeten de geboortekaartjes besteld worden?

Je bestelt je geboortekaartjes bij voorkeur toch één maand of enkele weken voor de uitgerekende datum zodat er ruim voldoende tijd is om alles nog te kunnen nakijken en af te werken.

Wat gebeurt er na de geboorte?

Na de geboorte geef je alle ontbrekende gegevens aan ons door, bij voorkeur met een mailtje of telefonisch 09 353 93 93. Wij werken het kaartje zo snel mogelijk af, afhankelijk hoe laat de bestelling binnenkomt (zelfde dag). Tijdens het weekend worden de bestellingen maandag als eerste verwerkt. Daarna verwittigen wij u als het klaar ligt voor ophaling, of gaat het naar de post. BPost garandeert voor België 1 dag levering, voor Nederland min. 3 dagen. Verder kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen bij de postdiensten. U dient ook op voorhand het juiste leveradres door te geven en ervoor te zorgen dat die dag iemand aanwezig is óf de kaartjes bij de buren geleverd kunnen worden.